Go to the web site link and select the "archive" section. This Swiss Navy luger is there...and it is indicated as sold.
A Luger Forum member (not me...) bought another one of these "rare" Swiss Navy lugers from Ralph Shattuck a couple of years ago. That one looked as new as this one...
This one from PIA looks like it just came out of the refinish tank...IMHO...
But it could be possible that target/sport shooters in CH had a Navy or even a LP-08 imported into CH for fun shooting at gun ranges. I would imagine those would have the original chamber markings removed and replaced with the Swiss cross/sunburst and/or have Bernerprobe proofs added...on the barrel or left side receiver.
I have asked on the SwissRifles.com web site if any of those members in CH have seem Navy or LP-08 lugers show up in CH...so far I have not received any positive responses...
(Poor English to French translation...via Babel Fish computer translation...)
Allez au lien de site Web et choisissez la section d'"archives". Ce luger suisse de marine est lÃ?Â*... et on l'indique comme vendu. Un membre de forum de Luger (pas je...) a achetÃ?© des encore de ces lugers suisses "rares" de marine de Ralph Shattuck deux il y a annÃ?©es. Celui-lÃ?Â* a regardÃ?© aussi nouveau que celui-ci... Celui-ci des ressembler de pia Ã?Â* lui est juste sorti de l'IMHO de rÃ?©servoir de rotation...... Mais est pourrait Ã?ªtre possible que les tireurs de target/sport dans le ch aient eu une marine ou mÃ?ªme un LP-08 importÃ?© dans le ch pour l'amusement tirant aux gammes de pistolet. J'imaginerais que ceux auraient les inscriptions originales de chambre enlevÃ?©es et remplacÃ?© avec le Suisse cross/rayon de soleil et/ou avoir des preuves de Bernerprobe s'est ajoutÃ?©... sur le rÃ?©cepteur de baril ou de cÃ?´tÃ?© gauche. J'ai demandÃ?© sur le site Web de SwissRifles.com si un quelconque de ces membres dans le ch ont pour sembler marine ou les lugers LP-08 rÃ?©vÃ?¨lent dans le dÃ?©muni de CH... jusqu'ici I recevaient toutes les rÃ?©ponses positives...
|